Saturday

seandainya esok tiada lagi..


andai esok tak pernah datang

bila kutahu ini akan menjadi terakhir kalinya kulihat dirimu terlelap tidur
aku akan menyelimutimu dengan lebih rapat dan berdoa kepada DIA agar menjaga
jiwamu

bila kutahu ini akan menjadi terakhir kalinya kulihat dirimu melangkah keluar pintu
aku akan melibat kenangan kita semalam satu demi satu

bila kutahu ini akan menjadi terakhir kalinya kudengar suaramu memuji 
aku akan merakam setiap kata dan tindakan dan memutarnya lagi di sepanjang sisa 
hariku

bila kutahu ini akan menjadi terakhir kalinya
aku akan meluangkan waktu extra satu atau dua minit untuk berhenti dan
menyatakan "Aku mencintaimu dan aku menyayangimu"

JADI
seandainya esok tak pernah datang dan hari inilah yang kupunya
aku ingin mengatakan betapa aku sangat mencintaimu dan kuharap kita tak akan 
pernah lupa bahwa esok tak dijanjikan kepada siapa pun baik mereka yang sudah tua
maupun masih muda  

:Sebenarnya
hari ini mungkin kesempatan terakhir kita untuk memeluk erat orang tersayang
bila kita sedang menantikan hari esok
mengapa tidak melakukannya sekarang?
kerana,bila esok tak pernah datang,kita pasti akan menyesali hari ini
saat kita tidak meluangkan waktu untuk memberikan senyuman,pelukan,
atau ciuman
apatah lagi saat kita terlalu sibuk untuk memberi perhatian pada seseorang 
apa yang ternyata merupakan permintaan terakhir mereka

Sahabat hati
jom kita dakap erat orang2 tersayang kita hari ini dan bisikkan di telinga
mereka bahwa kita sangat mencintai mereka dan akan selalu menyayangi mereka

Luang waktu untuk mengatakan "Aku menyesal,"atau,"maafkan aku,"dan juga,
"terima kasih,"serta "tidak mengapa"

Agar 
bila esok tak pernah datang 
kita tak akan menyesali hari ini..

 ♥ Salam Hati   ♥



No comments:

Post a Comment